hottest music

followers

Sabtu, 3 Disember 2011

+ Misteri Laluan Karak berhantu ! +


 Misteri Laluan Karak Berhantu

Salam 1 Malaysia semua...Cerita misteri datang lagi. Bukan lagi pasal Rumah Hantu Seksyen 2 Shah Alam..Kali ni kisah pasal laluan Karak..Korang dah tengok movie Karak - Laluan Puaka kan?Tak seram pun la..^_^. Tapi cerita misteri pasal Karak ni memang best..

Lebuhraya Karak ni bukak pada tahun 1977 dengan jalan sepanjang 60km menghubungkan Kuala Lumpur ke Karak(Pahang). Kalau nak ke Pantai Timur contohnya Pahang, Kelantan ataupun Terengganu memang orang akan lalu Karak dulu..

Ada banyak cerita pasal Karak ni..Seperti biasa sebagai seorang peminat cerita-cerita seram ni, saya akan try cari dan share kat semua yang minat nak tau pasal cerita seram ni..^_^. Jom teruskan baca lagi pengalaman orang yang pernah alami misteri kat situ..Nak percaya or tak terpulang la kan.Janji best di baca..hehe


Mohd. Saifullah Adli Hamzah, 32, mendakwa, dia pernah berada dalam situasi menyeramkan ketika melalui laluan berkenaan.

“Kejadian ini berlaku lima tahun lepas. Ketika itu saya dan tiga rakan dalam perjalanan untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang rakan di Tanah Merah, Kelantan.

“Perjalanan dimulakan sekitar pukul 1.30 pagi dari Shah Alam. Kami bergerak lewat kerana ada rakan-rakan yang bekerja syif petang.” katanya yang juga merupakan pegawai pasukan beruniform.


Dihempap

Menyambung bicaranya, sebaik sahaja melepasi tol Gombak, dua rakannya, Azizi dan Malik minta izin untuk tidur kerana mereka akan bergilir memandu sementara dia dan seorang lagi rakan bernama Hadi, asyik bersembang.




“Selepas melalui Bentong, jalan mulai sunyi. Ketika kereta menaiki bukit, saya terdengar seperti ada benda terjatuh menghempap bahagian belakang kereta.

“Hadi turut mendengar bunyi yang sama. Bila saya lihat cermin pandang belakang, saya tidak nampak apa-apa.

“Memandangkan keadaan ketika itu sunyi dan gelap, saya teruskan juga pemanduan,” ujarnya yang membuka tingkap sepanjang perjalanan kerana mahu merokok selain menikmati udara sejuk hutan.

Laluan berliku dan berbukit memaksa Saifullah berhati-hati ketika meningkatkan kelajuan untuk memintas beberapa lori besar.

Ketika itu, dia mula merasakan keretanya berat namun dia tidak fikir yang bukan-bukan. Mungkin juga tekanan berat itu disebabkan kereta transmisi automatik yang dipandunya.

Namun, sebaik dia melepasi sebuah lori balak, pemandu tersebut menyalakan lampu besar berulang kali.

“Hadi menyuruh saya memecut supaya tidak terus terganggu dengan nyalaan lampu tinggi lori terbabit.

“Peliknya selepas itu ada dua tiga kenderaan yang memintas saya turut menyalakan lampu tinggi, malah ada yang membunyikan hon. Kata saya kepada Hadi, mungkin mereka hendak beritahu sesuatu,” katanya yang terus mengejutkan dua lagi rakannya yang sedang tidur.

Memikirkan kemungkinan sesuatu berlaku terhadap keretanya, Saifullah ambil keputusan berhenti di bahu jalan untuk melihat-lihat jika ada yang tidak kena.

“Sebaik saja saya dan Hadi buka pintu untuk keluar, Malik yang kebetulan memalingkan muka ke cermin belakang menjerit meminta saya meneruskan perjalanan.

“Allahuakhbar! Pul, kau jangan keluar! Kita blah... kita blah!” jerit Malik dengan muka panik sambil menepuk-nepuk belakang kerusi supaya kami segera beredar dari kawasan tersebut.



Pontianak

Tanpa fikir panjang, pintu kereta ditutup dan Saifullah menekan pedal minyak semahunya. Malik menekup muka, Azizi pula menenangkannya.

Tingkap yang sebelum itu dibiarkan terbuka pantas ditutup. Hadi bertanya, apa yang mereka nampak dan kenapa ketakutan sampai begitu sekali.

“Aku rasa aku nampak puntianak. Dia tengah baring terlentang atas but kereta kau tapi muka dia menghadap kita.

“Masa aku toleh ke belakang tadi, mata aku betul-betul nampak matanya,” kata Saifullah ketika menceritakan detik cemas dia dan rakan-rakannya disapa makhluk halus di Lebuh Raya Karak.

Selepas mendengar pengakuan rakannya, Saifullah cuba memberanikan diri untuk melihat ke cermin pandang belakang namun tiada apa yang kelihatan. Hadi pula cuba pandang ke belakang menerusi cermin sisi.

“Pul, betullah. Aku nampak ada ‘benda’ dekat belakang,” kata Hadi. Mendengarkan katanya, kami semua tidak putus membaca kalimah al-Quran. Hadi pula beberapa kali mengalunkan azan dalam tempoh 15 minit,” ujar Saifullah.

Apabila keadaan menjadi tenang, baru empat sekawan ini faham mengapa lori dan kereta yang memintas mereka menyalakan lampu besar.

“Mungkin mereka nak beritahu kita pasal lembaga tersebut, tetapi kita yang tak faham. Mujur juga mereka masih boleh mengawal kenderaan kerana panik dan takut melampau juga boleh mengundang kemalangan,” jelasnya yang sehingga kini mengelak untuk melalui Lebuh Raya Karak pada waktu malam.

Tidak menolak kewujudan entiti di laluan berkenaan, ramai yang berpendapat kawasan di sepanjang lebuh raya tersebut memang keras.

Menerusi carian di beberapa blog yang memaparkan cerita seram, sudah ramai yang disakat oleh makhluk halus terutamanya jika menggunakannya pada waktu malam.

Ada yang mengaitkan gangguan-gangguan tersebut terjadi ekoran kejadian kemalangan maut yang kerap berlaku di situ. Ada juga yang berpendapat, kawasan tersebut memang ‘keras’ kerana ia adalah tapak asal perkuburan lama.



Mintak Nombor Ekor

Seorang pengguna laluan berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Lim berkata, gangguan-gangguan tersebut adalah tanda marah roh-roh yang meninggal dunia di situ.

“Kemungkinan besar roh-roh itu marah dengan pengendali trak penunda. Saya sudah beberapa kali melihat kemalangan ngeri di lebuh raya ini.

“Bila ada kemalangan saja, trak penunda akan datang. Kalau mereka angkut kereta rosak saja tak mengapa, tapi kebanyakan buat bisnes di situ.

“Mereka perah limau dan tabur garam pada kawasan berdarah sebab mahu puja roh untuk dapatkan nombor ekor.

“Dalam kepercayaan orang Cina, perbuatan itu hanya akan menambah sakit pada si mati.

“Mungkin bukan semua buat begitu, tapi saya percaya, ada yang buat sebab itu roh tak tenteram dan kacau orang lain,” katanya yang berulang alik ke Pasir Puteh, Kelantan, sebulan sekali melalui lebuh raya berkenaan.

Biarpun ada berpuluh versi kisah seram di sepanjang Lebuh Raya Karak, laluan yang merentas negeri Pahang itu masih tetap menjadi pilihan terutamanya kepada anak-anak Pantai Timur yang mencari rezeki di ibu kota. 


Sumber dari : www.kosmo.com.my 
(Lepas baca cerita ni korang yang lalu jalan Karak janganla takut plak. Ada lagi cerita yang lagi seram tau tak..Hehe...)











Selasa, 22 November 2011

Harimau Muda Vs Garuda

hureeeyyy... Malaysia juara pingat emas bola sepak sukan sea ke-26
Malaysia menang penalti 4-3 menentang Indonesia

tahniah utk pasukan skuad harimau muda
juara 2kali berturut2x... Tahniah ! ^_^

Alhamdulillah... akhirnyer kemenangan berpihak kepada skuad Harimau muda Malaysia, perlawanan yang berlangsung selama 120 minit ... dalam babak2x perlawanan, ada yang gembira, ada yang gelisah, ada yang takut ... akhirnyer tuah menyebelahi pasukan harimau muda... Tahniah

secara keseluruhan, Malaysia menang Penalti 4-3 menewaskan pasukan tuan rumah Indonesia .. dan yang paling gembira, Malaysia dinobatkan sebagai juara bola sepak sukan sea ke-26 di Stadium Gelora Bung Karno, Indonesia untuk kali kedua berturut-turut... dalam kepenatan pasukan Malaysia, akhirnyer Malaysia dpt mempertahankan gol Malaysia dr diserang oleh pasukan Indonesia ...

apa2x pun, tahniah untuk sekali lagi kerana memegang gelaran juara keseluruhan Asian Tenggara untuk kali ke-6 untuk malaysia... jumpa lagi pada sukan sea ke-27 di Myanmar 2013 ... Gemuruh Suara ! Malaysia Boleh ! ^_^

inilah wajah2x gembira yg ditunjukkan oleh Pemain Malaysia ... gembira, sedih semua ada : 




  


Jumaat, 18 November 2011

Malaysia Vs. Indonesia

KUALA LUMPUR 17 Nov.   Malaysia menewaskan Indonesia 1-0 pada perlawanan terakhir peringkat Kumpulan A, Sukan SEA di Stadium Bung Karno, Jakarta malam ini. Gol tunggal Shahrul Azwari pada minit ke-17 memastikan skuad Harimau Muda memungut mata penuh dan menobatkan Malaysia sebagai juara kumpulan yang akan menentang Myanmar pada perlawanan separuh akhir


  Shahrul Azwari  
 Tahniah !

Isnin, 31 Oktober 2011

segalanyer berjalan lancar...syukurrrr

Alhamdulillah...akhirnyer sume brjln dgn lancar, setelah sekian lme aq menunggu kehadiran lecturer untuk dtg ke tmpt aq akhirnyer dtg jgk...perasaan xsabar ade,takut pown ade jgk...takut2x boss ckp mcm2x at leturer...haha
malunyer...leturer tau jgk yg aq nie excident...xpe laaa,jnji kaki aq dh sembuh,dh bersyukur sgt2x...    ^_^

Khamis, 20 Oktober 2011

Alhamdulillah... akhirnyer keje aq yg berlambak2x hampir selesai... dpt jgk aq download keje2x yg boss bg 2...thanks a lot Kak Wahidah,Phee and Nor...sbb bg support at aq... tinggl satu jer keje yg aq kene selesaikan lg...pastu trus anta at Timbalan Pengarah....hurrayyy!!! pasnie bleh laa aq nk relax2x... pastu 2 aq kene settle kn report2x aq nk project yg aq kene wt... insyaAllah,dgn usaha yg lbh, aq dh siapkn sume keje2x aq dgn cpt... 

                                                                                  


 inlah kejayaan2x yg harus aq perolehi

Selasa, 18 Oktober 2011

apsal nie!!! sume bnde yg aq nk buat lngsng xjadi. heyyy sialan betul laaa... dr pagi smpai la ke ptng,diorng sume dh nk siap dh...yg aq stu pown xsiap lg...adoiyaiiii bencinyer cmnie...dh laa esok pagi nk kene send at boss ...  hhhuuuaaaaaaaaaaaaaa~~~ TAK SUKE!!!

Tensionnn30x!!!



nie laa rupe aq yg akan kene marah dgn boss pagi esok (2 pown kalo boss nk marah laaa)


Khamis, 15 September 2011

keje dh beres...huhu

akhirnyer beres keje2x ak gn kak wahidah at Auditorium smlm...penat giler,seharian ak keje tnpe rehat,dgn kene mrah gn boss,2 xbtul nie xbtul...stkat mikrofon je kot...adoi,kain tuk skrin pown lmbt smpai plk 2,tgk smpai ke mlm ak keje...nie dh dikire keje lbih mse nie...xkire,ak nk mntk jgk cuti gn boss...dh blek lmbt,trpkse laa ak tarik diri nyanyi lgu patriotik tuk mlm kemerdekaan...tahniah buat kwn2x practical ak,wlaupown xprepare paper pown,menang jgk...dpt tmpt ke-3...congratulation u all !!! 

lg pown ari nie at umh ak nk wt majlis doa slmt lpas isyak...sbb sepupu ak dpt msuk askar at PD... bgus sgt laaa 2,kire de jgk laa mse dpn die...gud luck SHAHIDAN!

tuk ari nie plak ak just pasang LCD jer... ari nie tugas kak reva n kastury...Alhamdulillah,dpt jgk ak rehat2x...just tunggu majlis 2 abes jer...pastu siap! hohohoho

Selasa, 13 September 2011

+ LATAR BELAKANG HOSPITAL SULTAN HAJI AHMAD SHAH, TEMERLOH, PAHANG DARUL MAKMUR +

         Temerloh terletak di tengah Negeri Pahang yang berkongsi sempadan dengan Selangor dan Negeri Sembilan.  Ia merupakan daerah terbesar di Negeri Pahang.  Temerloh merangkumi kawasan seluas 2251 km persegi (225,100 hektar). Ia juga merupakan Bandar kedua terbesar selepas Kuantan dan  dijangka menjadi Pusat Pentadbiran bagi Negeri Pahang menjelang tahun 2020 selepas Kuantan di iktiraf sebagai Bandaraya Negeri Pahang.

         Daerah Temerloh terdiri dari 10 mukim dan terbahagi kepada 2 kawasan Parlimen iaitu Mentakab dan Temerloh.  Temerloh mempunyai kepadatan penduduk sebanyak 200,000 yang terdiri dari pelbagai kaum iaitu 72.7% Melayu, 18.5% India dan 0.1% lain-lain.

         Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh terletak di pertengahan Lebuhraya Kuala Lumpur ?Kuantan iaitu lebih kurang 2 ?jam ke Kuala Lumpur, Hospital Sultan haji Ahmad Shah, kini mempunyai 490 buah katil boleh memuatkan sebanyak 700 buah katil di masa akan datang. Ia merupakan pusat rujukan bagi daerah Bera, Maran, Hospital Jengka, Jerantut, Raub dan Kuala Lipis. Ia juga adalah sebuah ŠĆčeaching Hospital?bagi pelajar-pelajar UIA (Universiti Islam Antarabangsa) dan House Doctor Training. Ia telah dijadikan oleh KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) sebagai pusat latihan klinikan bagi Jururawat Masyarakat dan Jururawat Pelatih dari Kolej Islam. Hospital Sultan Haji Ahmad Shah akan dijadikan hospital yang menggunakan komputer sepenuhnya supaya ia menjadi hospital moden dan bertaraf antarabangsa.

Isnin, 12 September 2011

Pertandingan Mewarna MerdekaRaya 2011

nie ak nk citer kesah 2hari yg lpas...ak ditugaskan oleh Boss Besar ak tuk handle bdk2x time pertndingn nti...adoi...kalo kutkn mmg mls laa nk join...bkn keje ak sbnrnyer...tp sbb kn Boss yg arahkan,so...nk xnk,trpkse jgk laa ak kene handle...yg pling ak strees skali,mak ayh bdk2x,xbleh tlong ank2x mewarna,tp still degil jgk...dh brbuih mulut ak nie brckp...lngsng xdiendahkn...haaaiiissshhh!!!! sabor jela~~~ orng tua kot,trpkse laaa mengalah...erm...





inilah ribuan kanak2x yg sertai dalam pertandingan mewarna at Lobi Utama HoSHAS,pahang. Dua kategori dipertandingkan, bawah 8 tahun n bawah 12 tahun.





sempat lg phee tngkp gmbr ak...buruk tolll...haha


nor,org yg ditugaskan handle bdk2x gn ak...haha



phee,penjage mase...haha


nie laa first time ak brgmbr gn saras...punyer laa ssh nk brgmbr gn minah nie,last2x dpt jgk ak brgmbr gn die...ini bkn relaan,tp paksaan.. haha



first time ak brgmbr gn kak reva ... haaaa~~~ semput~~~

Sabtu, 3 September 2011

bye2x Ramadhan 2011

Alhamdulillah,akhirnyer sampai hari yg dinanti2xkn oleh sume umat islam tuk menyambut hari lebaran... dn juga cbuk membuat persiapan menjelang hari raya tuk hari esok... bju raya,kuih raya,duit raya...sume dh disedia,xsbar rsenyer nk tgu hari esok... smbhyg raya same2x... peh!!! shoknyer raya!!! kuih raya,lemang,nasi impit,ketupan,rendang n sume laaa...ak nk belantok puas2x...haha

ari nie (lastday ramadhan) bandar temerloh sesak xterkata,almaklum laaa...cbuk gn persiapan raya,gn rmainyer orng yg bersipu2x beli kuih raya,bju raya n mcm2x laaa...

ari nie jgk laaa ak gn kwn ak hang out satu mentakab gn temerloh,mmg penat trsangat2x... tp puas ati kot... ari nie sje ak dh kuar ptng smpai laaa dh nk berbuke,lpas berbuke pown ak still kuar hang out gn kwn2x ak... mmg sesak gn orng rmai,smpai ak ak pown dh nk pengsan duduk at tgh2x tmpt lalu lalang...adoi...penat doh!!!

mcm2x ak dpt tgk...gelagat perniaga kuih raya,masing2x xlpas tgn nk dpt yg trbaek...cayalah!!! dlm2x cbuk2x brjln,terserempak plak gn membe2x lme time skolh dlu...masing2x dh byk berubah lpas abes skolah...dr bntuk skema,smpailaaa ke stylo...peh!!!

Jumaat, 26 Ogos 2011

detik2x yg dinanti

tinggal 3 hari lg berpuasa sebelum tempuhnyer bln Syawal...xsabar rsenyer nk tgu detik2x pagi raya...kuih raya,lemang,rendang,nasi impit,ak akn berlantok sumenyer...thun nie xsure laaa bpe diut rye yg ak dpt...thun lpas pling sikit yg pernah ak dpt...mybe thun nie lg cket kot...haha


 
  • nie laa hasil kad raya yang dapat ak buat dengan menggunakan Adobe Photoshop CS5...msih byk yg perlu ak perbaiki lg...pape pown,ak dh puas ati gn hasil tgn ak...hoho

esok at umh de majlis buke pose gn sume family n kawan2x abah...mst meriah n kecoh time berbuke nti...bestnyer!!! lg2x makan masakan ikan patin masak tempoyak...Ya Allah,xtrkata sedap die...smlm jgk laa abah g beli ikan patin at pasar,siap tempah lg...byk n mahal giler,sume besor2x ikan die...



  • peh!!!! bhgian kepale die yg pling ak suke,dagingnyer yg lembut,sedap lg2x gn kuah die yg pekat!!! sedap xtrkata beb~~


Rabu, 24 Ogos 2011

mmg terbaik gilerr laaa

Ya Allah...ak suke giler lgu nie...lpas tgk citer 2 mlm td,trus ak nk download sume lgu pelakon 2... sumenyer best2x giler...bile dgr jer,rse happy sgt,elok2x ak bad mood,trus ilang...enth pe laa Aura lgu nie pown,ak xtau laa...yg pasti,ak mmg suke giler2x lgu nie...lntak laa pe nk jd pown...kesah plak ak...hahahaha

Isnin, 15 Ogos 2011

terbelit-belit

hari nie tmpt keje aku,belajar cara-cara nak berbahasa tamil...diorng nie sbut jer stu patah,giler giler gaban...ak yg lngsng xphm pown gelak skali...peh!!! berbelit-belit jugak lidah aku nk menyebutnyer...boring giler bile dh xde keje nie ... pagi smpai ptng,on9,borak,bergelak ketawa sakan,gosip... hahahaha...kdng2x 2 best jgk time2x cmnie...nk hilangkan tahap kebosanan aku nie ... dtg keje maen blogger,on9,chatting,n byk lg laaa.... 
ari nie jgk laa boss ak bg keje wt design tuk tema hari kemerdekaan,bertemakan GREEN IT...parok dh otak nie nk mikir...kalo nk diikutkn,bkn keje ak pown...lngsng xde kaitan... tuk ari raya plak,baju raya pown dh beli...tp de jgk laa yg xkene...adoi~~~
design xbpe brkenan kot...nk xnk trime aje laaa...lg pown mak ayah ak yg beli,xsntuh pown duit poket ak...jimat2x~~~
hahahahahahaha....
erm..okey laaa,ak dh xde idea nk luah skrng nie....dtg keje duk at office,nie jela keje ak...dh xtau nk tulis pe at dlm buku report ak nie...ari2x bnde yg sme jer...lngsng xde kesudahan...haissshhh!!! sabor jela~~~

Selasa, 9 Ogos 2011

Bangunlah BerSAHUR !!

Bulan puasa telah pun tiba. Pastinya semangat berpuasa sangat membara di kalangan umat Islam bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia. Paling menyeronokkan apabila tiba waktu berbuka. Semua juadah pasti ingin dicuba. Tapi ramai yang tidak merasa keseronokan yang sama ketika bersahur. Kenapa? Mengapa?




      



  • MALASNYA NAK BANGUN SAHUR?

     Jawapan untuk persoalan ini sangat mudah. Pesanan Rasulullah S.A.W “Bersahurlah kamu, kerana sesungguhnya dalam sahur itu terdapat keberkatan” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Pesanan ini sangat jelas dan ringkas. Maka sepanjang bulan Ramadhan, kita perlu sentiasa berfikiran positif sebelum tidur dan berniat untuk bangun sahur di setiap hari moga-moga kita semua mendapat kurniaan nikmat dan keberkatan dari Allah.

    • KENAPA PERLU BERSAHUR?
     Amalan bersahur adalah penting semasa berpuasa untuk memastikan tenaga kita mencukupi untuk berpuasa sepanjang hari. Bersahur diawal pagi boleh mengurangkan keletihan dan kehilangan tenaga sewaktu berpuasa. Bersahur juga memastikan kita dapat mengamalkan makan secara sihat dan mengurangkan simptom akibat kelaparan seperti sakit kepala dan mengantuk ketika berpuasa. Sekiranya anda merancang untuk menurunkan berat badan di bulan puasa, tidak mengambil sahur bukanlah tindakan yang betul.

    Isnin, 8 Ogos 2011

    ~ alam bekerjaan ~

    peh!!! dh hmpir sebulan lbih blog ak xdiupdate,cbuk gn keje yg berlmbak2x at office,dh msuk alam practical student...nk bkk blog pown dh xde mse...kdng2x 2 nyesal jgk laa bile dh practical at hospital nie...nk ke xnk,redo jela bile dh practical at cnie ... sabo jerla~~~ keje punyer keje,smpai report ak pown xsntuh2x lg,haiiissshhhh~~~

    Alhamdulillah,report aq dpt jgk disiapkn smpai mnggu ke-4 ... tnggu nk send ke boss jer xwt lg....sem nie,mmg dh rse laen dr yg laen ... kalo dlu excited nk practical,tp bile dh practical,adoi mule laa nk msuk study blek...haaaiiissshhhh!!! cpt2x laa abes practical ... bosan melampau kot...

    at tmpt keje nie,kawan2x aq plak sume ok jela...dpt plak kwn2x sekampus yg sme practical gn aq...dpt kwn2x kolej komuniti. kkdng 2 de jgk laaa gosip2x...ade jer yg xbtulnyer...hahahaha nk xnk,trpkselaaa telinga nie buat2x dgr...nie laa muke2x student practical and staff Department IT HOSHAS,cute2x n comey2x sumenyer...kahkahkahkah~~~


    • Sharul ---> nie laa aq ... segak bergaya hahahaha (poyozz yg lbihnyer...haha)




      • Phee & Juruteknik Department IT, Kak Wahidah






        • aq dgn staf IT, Kak Maiza



          • Kastury,Wanny,Nor and Rajathi

            Selasa, 28 Jun 2011

            Genap 20 tahun... yyyeeeaaahhh!!!!

            28 Jun 2011...genap laa umo ak...ari nie ak terharu sgt2x sbb rmai yg wish my birthday...expecially my best frenz,baila yg stay at kelantan...siap call n mesej ak lg smata2x nk wish bfday ak.......thanks sgt2x.... ^_^ yg wish my birthday at facebook,yahoo,skype,call n mesej and all my frenzzz yg mengenali ak slame nie...thanks byk2x...xtrbalas rsenyer....tdk meminta ape2x , hanyer ucapan yg ak hrpkn...thanks u all... ^_^




            Jumaat, 17 Jun 2011

            Tabiat yg xprnh luput

            KOREA ! itulh perkataan yg slalu kluar dr mulut kwn2x ak,xpe laaa ak pown xprnh nk amek hati...itu dh mmg hak diorng nk menilai ak,ak trime kritikan diorng...drama,movie,lgu n ape2x laa...sume ak lyn...ade stu drama korea nie,sblum tido ke,sblum men facebook ke,ape2x laa,pape hal mst ak wajib tgk citer nie ... Sassy Girl Chun Hyang 


            ak xtau laa,pe bnde laa yg trtarik sgt gn drama nie...nk kate bru,dh lme sbnrnyer...mybe sbb trtarik gn heroin citer 2 kot...hehe...citer nie komedy n romantics...first ak tgk time skolh menengah form 2,time 2 pown x abes tgk lg...time 2 just tgk at TV jer...al maklum laa,time 2 ak xpkai laptop lg...hahahaha,bile dh ade laptop sndiri,ape lg trus ak copy at kwn ak...kdng2x 2,citer laen plak ak lyan...dh cm ikut mood pla...kalo xtgk citer korea,lyn lagu korea plak...adoiiii ak nie...enth spe ak ikut sbnrnyer...first time ak tgk pown cm xbrape suke sgt,tp dh lme2x tgk...dh jd hoby harian plak...hahahaha...kalo dh xde citer2x yg trbaru,trus ak cri mangsa,nk copy citer n video lgu korea...giler2x~~~adk2x ak pown dh mkin serabot tgk cara ak yg smakin mendadak @ smakin pelik! tp jgn trkejut~~~ adk2x n kwn2x ak cm zemy,wan rompin n ezal pown dh giler minat korea jgk...hahahaha,tabiat yg serupa jdnyer...tp xde laa smpai thap giler kn...bnde laen pown ak lyan jgk...haha,bru jer td pas wat activity2x mengopy citer n lagu korea...haha...k r dh xde topic laa nk luah...hari dh smakin sunyi...mse tuk ak tdo plak...sblum tdo mst ak akn tgk korea dlu...adoiiii~~~ korea lg....  tp xsalah kn skali skala kite lyan jgk citer2x luar negara nie...btul x??? haha...


            Khamis, 2 Jun 2011

            akhirnyer !!!

            akhirnyer brjaya jgk ak bkk blog nie...sudah memasuki mgu yg ke-2 blog ak tdk diupdate...bile dh dpt bkk blog nie,mcm2x ak nk penuhkn...but xtau nk msukkn pe...just ak msukkn lgu jer,mlas kot...hahahaha

            Jumaat, 20 Mei 2011

            what!!! kawin!!!

            ari nie ak ade topic bru nk citer at u all...bru td ak trdgr prbincngan ayah n mak ak psal kwin...bkn pe,diorng 2 bncng psal prkahwinan ak n adk no.2 ak tuk mse ak dtg...haha,diorng ckp,bile dh kawin,mak suruh dok sebumbung gn diorng...lg2x aq n adk ak plak dibahagikn kpd dua...rmh dh laa kecik,lg2x mak ak suh kluarkn rm10 ribu tuk ak smbng umh belah tepi,and then adk ak plak smbng yg blh dpn...nk wat bilik tdo laa katekn...al-maklum laaa...bilik pown just de dua jer...aq and adk ak yg laen kene laa kongsi kn...haha...pape pown,jodoh ALLAH yg tntukn...kite hanyer merancang... ^_^

            Khamis, 19 Mei 2011

            yeahhhh...brjaya!!!

            fuhh!!! alhamdulillah...akhirnyer dpt jgk ak buat blog yg xseberapa nie...huhu,pape pown thanks a lot 2 ezal and cidot sbb tnjuk ajr wat blog nie...walaupown samar2x lg...kakakaka